|
…ւսակցությունները շատ են, իսկ ազդեցություն և անդամներ քիչ ունեն: Նման մոտեցման առավելությունը հետևյալն է: Եթե այդ գործչին կուսակցության լիդեր չդարձնեն, ապա իր վարկանիշը կտուժի: Իսկ եթե նա ղեկավարի կուսակցությունը, ապա նրա վզին կփաթաթվի ընթացիկ ղեկավարման խնդիրները և կուսակցության մեջ ղեկավարող դիրքը պահելու պայքարը: Կուսակցության շրջանակներում նա դառնում է «առաջինը հավասարների մեջ»: Նա կուսակցությանը հեղինակություն է հաղորդում, իսկ կուսակցությունն իրեն` հոգսեր: Եթե ակնառու գործիչը կուսակցության չանդամագրվի, ապա հարկադրված է շահել դրա վստահությունը: Նրա համար հեշտ է որպես «գերմարդ» ներկայանալ, ինչն էլ մանրևելու ավելի մեծ հնարավորություն կտա: Հռչակ ստացող նոր գործիչ առաջ քաշելն այնքան էլ հեշտ չէ: Անգամ ավելի դժվար է, քան կուսակցություն ստեղծելը: Հեղինակավոր քաղաքական գործիչն ավելի շատ կուսակցությանն է պետք, քան թե կուսակցությունը գործչի համար:Ոչ կուսակցական քաղաքական գործիչը կարող է իրեն ներկայացնել, որպես «ողջ ժողովրդի» շահերը պաշտպանող: Կուսակցական գործչի համար դա զգալիորեն դժվար է անել, եթե անգամ իր կուսակցությունն իրեն հռչակի «համաժողովրդական»:Եթե թեկնածուն ունի փող և/կամ հզոր իմիջ, որն անհրաժեշտ է միայն մի փոքր շեշտել, նրան ամենևին կարիք չկա հենվելու կուսակցության վրա: Քանի որ կուսակցություններից յուրաքանչյուրը բազում «մեղքեր» է գործել, որոնք իրեն կխոչընդոտեն: Նա կարող է ուղղակիորեն ժողովրդին դիմել և օգտագործել կողմնակիցների քանակությունը:
Քաղաքական ուղղվածության ընտրություն Բոլոր քաղաքական գործիչները հայրենասերներ են: Սակայն Հայրենիքի շահերը տարբեր կերպ են ներկայացնում`Օգնության կանչելով օտարերկրացիների,Պաշտպանվելով օտարերկրացիներից,Ուժեղ հարևանի հետ միավորվելով,Խուսափելով ուժեղ հարևանից,Ներքին թշնամիներին ջախջախելով,Ներքին թշնամիների հետ խաղաղության գալով և այլն:
Բոլոր քաղաքական գործիչները հասարակ ժողովրդի համար են գործում: Սակայն բարեկեցության տարբեր ուղիներ են առաջարկում:Ձեռներեցությունը պետությունը դուրս է հանում ճգնաժամից,Պետությունը պաշտպանում է աղքատներին հարուստներից,Ազատությունը պայմաններ կստեղծի զարգացման համար,Ուժեղ ձեռքը կարգուկանոն կհաստատի:
Հարկավոր է հարմարվել գոյություն ունեցող մտածելակերպին, ինչքան էլ իռացիոնալ լինի: Ժողովրդին հարկավոր է խոստանալ այն, ինչ ուզում է կամ շուտով կուզի: Դրա համար անհրաժեշտ է պարզել, թե որ «հարթություններում» է տեղի ունենում հասարակական կարծիքի առավել զգալի տատանումները և դրանք ինչ փուլում են գտնվում:Տատանման հնարավոր «հարթություններն» են.Անջատողականություն – ինտեգրացիաԱզգայնացում – մասնավորեցուԻնդիվիդուալիզմ – կոլեկտիվիզմԼիբերալիզմ – ավտորիտարիզմ և այլն:Տատանումների փուլերն են.աճ > աճի ավարտ > առավելագույնը > անկման սկիզբը > անկում և այլն:Եթե ակնհայտորեն գերակայում է ինչ-որ քաղաքական տրամադրություն, ցանկալի է դառնալ դրա հետևողական արտահայտիչն, իսկ սեփական քաղաքական դիրքորոշման պրոպագանդան հետաձգել մինչև «հոգևոր առաջնորդ» դառնալու պահը: Ոչ մի խաբեություն չկա այն բանի մեջ, որ քաղաքական գործչի անձնական տեսակետները տարբերվում են ծրագրում առաջ քաշված տեսակետներից: Նա ծրագիրն մշակում է ոչ թե իրեն համար, այլ բոլորի համար, ուստի փոխզիջումն անխուսափելի է:Եթե Պողոսյան գործիչը քարոզում է «Ա» գաղափարախոսությունը, ապա Պետրոսյան գործիչը, ով ցանկանում է նրան շրջանցել, պետք է այլ գաղափարախոսություն պաշտպանի, եթե ոչ «Բ», ապա գոնե «Ա+», որը որոշակիորեն կտարբերվի «Ա»-ից, եթե անգամ «Ա» գաղափարախոսությունը ամենաճիշտ է համարում:Քաղաքականության վրա ուշադրություն դարձնող մարդիկ սովորաբար տեղյակ են լինում հայեցակարգերի նմանության ողջ հավաքածուին: Դուք նրանց առաջարկում եք ինչ-որ մոտեցում, իսկ նրանք պատասխանում են, թե դա արդեն գիտեն: Իսկ եթե մտածում են, որ գիտեն, ապա անուշադիր են լսում: Մոտեցման ձեր և նրանց մեկանաբանության տարբերությունը շեշտադրման մեջ է: Հենց ձեր տարբերակն էլ մոտեցմանը պետք է արդյունավետություն հաղորդի, սակայն ինչ-որ մեկին համոզել շեշտադրումը փոխել բավականին դժվար է, քան թե նոր գաղափարներ գրավել (քանի որ մարդիկ հակված են կառչած մնալ մեկ անգամ յուրացված երևույթից): Եթե ինչ-որ գաղափար մատուցել որպես «նոր խոսք», այն կարող է գրավել մտքերը: Իսկ եթե այն սկզբում արտահայտչորեն չներկայացվի, այն սովորական կդառնա, հետագայում առանձնակի ուշադրություն չի գրավի: Ավելին` ինչքան երկար է քննարկվում գաղափարը, այնքան մրցակիցների կողմից դեմագոգիկ ձևախեղումների քիչ է ստանում:
Ինչպե՞ս խոսել ընդդիմության հետ Եթե անհրաժեշտ է բանակցություններ վարել ընդդիմության հետ, կարելի է հետևյալը օգտագործել.- քննադատությունը մասամբ ընդունել- մշուշոտ խոստումներ տալ- օգտագործել հակառակորդի կարգախոսները, ձևախեղելով դրանց էությունը- հայտարարել ընդդիմության գոյության օգտակարության մասին- պատրաստակամության ցուցաբերել ընդդիմության հետ համագործակցելու համար- հօժարակամ գնալ փոքրիկ կոմպրոմիսների- չսրել հարաբերությունները, չհետևել պարտված թշնամիներին, հիշեցնել ընդհանուր հետաքրքրությունների մասին:Ընդդիմության վերջնագրերին հարկավոր է արձագանքել հետևյալ կերպ.- Չխուսափել երկխոսությունից, «ընդհանուր արժեքների” վրա աշխատել- Ժամանակ ձգձգել, որը աշխատում է ի վնաս մրցակիցների- Քայքայել մրցակցի ճամբարը` զիջել այնպիսի պահանջներում, որոնք շահավետ են նրանց մի մասին,- Հակադարձ հավակնություններ առաջադրել.- Խոստումներ տալ, ապա չկատարել:Եթե չի կարելի ասել «ոչ», ապա ասեք «այո», սակայն այնպիսի «բայց»-երով, որոնք «այո»-ն վերածում են «ոչ»-ին համահավասար:Ինչպե՞ս խափանել անցանկալի միջոցառումը Հարկադրված անցանկալի գործողություններհը կարելի դարձնել անվտանգ կամ երկկողմանիորեն վտանգավոր: Ահա միջոցները`1. Համաձայնվեք միջոցառման հետ, սակայն ժամկետը այնպես հետաձգեք, որ այն կորցնի իր արդյունավետությունը:2. Պահպանել միջոցառման անվանումը, սակայն փոխել բովանդակությունը:3. Ձեռք չտալ միջոցառման բովանդակությանը, սակայն փոխել անվանումը և համապատասխանաբար` “իմիջը”:4. Փոխոլ միջոցառման ծավալը` մեծացնել մինչև աբսուրդի կամ կրճատել մինչև նվազագույնի:5. Միջոցառման կազմակերպումը վստահել այն անձանց, ովքեր մեծ հավանականությամբ դրանից գլուխ չեն հանի` անտաղանդության կամ չարակամության պատճառով: Ինչպե՞ս կանխել անցանկալի միջոցառումը Անցանկալի միջոցառումը կարելի է խափանել մի քանի միջոցներով.1. Դրա փոխարեն առաջարկել այլ, իբր թե ավելի տեղին միջոցառում:2. Միջոցառումը ներկայացնել որպես «անհրաժեշտ», բայց «դեռ պահը չհասունացած»:3. Մեկ ուրիշ միջոցառում իրականացնել, որը առաջին միջոցառումը անարդյունավետ կդարձնի և կստիպի նախաձեռնողներին հրաժարվել դրանից:4. Թողնել միջոցառումը այնպիսի պայմաններով, որոնք այն անընդունելի կդարձնեն:5. Միջոցառումը վարկաբեկել` ներկայացնել որպես չարդարացված թանկարժեք, իսկական հիմնախնդիրներին ուշադրությունը շեղող, թշնամանք առաջացնող, եսասիրական նպատակ հետապնդող, ունակ առաջացնելու ահավոր հետևանքներ և այլն:Ինչպե՞ս արդարանալ քաղաքականության մեջ Արդարացում կգտնցվի ցանկացած արարքի համար: «Ես արդարացում չունեմ» ասվում է միայն այն ժամանակ, երբ լրջորեն արդարանալու անհրաժեշտություն չկա:Հերքել պետք չէ: Բայց պետք է ոճի հետ զգույշ լինել: Օրինակ`ոչ թե «ընդունում եմ իմ մեղքը», այլ` «ընդունում եմ իմ պատասխանատվության մասնաբաժինը»:Պատասխանատվությունից խուսափելի ընդհանուր մարտավարությունը հետևյալն է.- Մի քանի արտահայտություն ասել սխալի անխուսափելիության մասին,- Ցույց տալ օբյեկտիվ դժվարությունները,- Մասամբ մեղքը բարդել ուրիշների, այդ թվում նաև մեղադրողների վրա,- Մասամբ ընդունել “պատասխանատվության սեփական մասնաբաժինը” և միաժամանակ գործի դնել սեփական ազնվության ու ինքնաքննադատական վերաբերմունքի խաղաթուղթը,- Նոր պատրանքներ ցանել,- Ուշադրությունը շեղել ինչ-որ այլ, ոչ պակաս հետաքրքիր նյութի, քան մեղավորներ ման գալը:Ընդհանրապես կառավարումը խոստումներ տալու, արդարանալու և կադրերի բաշխման արվեստ է:Ինչպե՞ս քաղաքական խոստումներ տալ Կարելի է կանխավ պատրաստել խոստման խախտումը.- Ձեր նպատակադրությունը հստակ մի արտահայտեք («ոչ մի կոնկրետ բան չեմ կարող խոստանալ»), կոնկրետ ժամկետներ մի նշեք.- Խոստումը լցնել դրա իրագործման բազմաթիվ պայմաններով,- Խոստումներ մի տվեք, որոնցից նահանջելու հիմքերը չեն մտածվել:Պարտադիր չէ ստել խոստումների տալու ժամանակ. այն կարելի է այնպես ձևակերպել, որ մնա մանևրելու ոչ ակնհայտ հնարավորություն: Հավելյալ ջանքեր չգործադրելով կարելի է թուլացնել խնդրի ազդեցությունը հետևյալ պատասխաններով. Կզբաղվեմ այդ խնդրով,- Այդ խնդիրը կլուծեմ … ժամկետում,- Այդ խնդիրը կլուծեմ ձեր օգտին,- Ձեր պահանջն ամբողջությամբ կբավարարեմ,- Ձեր պահանջն ամբողջությամբ կբավարարեմ … ժամկետում:Մարդը, ով պահանջում է, որ իրեն խոստումներ տան, այս կամ այն չափով համոզված է, որ խոստումները չեն իրականացվի, սակայն համառություն է ցուցաբերում, որպեսզի հույս ունենա, կամ շրջապատի աչքից չընկին, կամ գործընկերների խմբի առջև դադարկ ձեռքով չհայտնվի, երբ այն իրենից պահանջում է արդյունքների հաշվետվություն: Նման մրցակցին կարելի է բավարարել ոչ հստակ պատասխանով, սակայն լավ ձևակերպումով, օրինակ` «Կայծակի բաժին լինեմ, եթե չզբաղվեմ Ձեր հարցով»: Չիրականացված խոստումը կարելի է արդարացնել հետևյալ կերպ.- Ղեկավարությունից նոր դիրքավորումներ ստանալու պատճառով,- Բարոյական սկզբունքների պատճառով,- Այլ խոստումների առկայության պատճառով,- Այդ նույն խոստումները տալու իրավունքի բացակայության բացահայտման պատճառով,- Իրավիճակի փոփոխության պատճառով,- Խոստման սխալ լինելու պատճառով:Խոստման սխալականությունը բացատրել պետք է հետևյալ կերպ.- Սխալ տեղեկացվածություն,- Մոլորություն, մտքի ժամանակավոր մթագնում,- Վատ ազդեցություն,- Հապշտապություն, որը հնարավորություն չտվեց մանրամասները դիտարկելու: Ինչպե՞ս քաղաքական հայտարարություն անել Քաղաքական հայտարարությունները պետք արվեն ոչ շատ հաճախ, ոչ էլ հազվադեպ, դրանք պետք է ուշադրությունը կենտրոնացնել քաղաքական գործչի նկատմամբ, բայց չզզվեցնեն: Սովորաբար նորմալ է բարձրաձայն հայտարարել սեփական անձի մասին մոտ մեկ ամիսը մեկ: Իսկ տարին մեկ կարելի է հանդես գալ ինչ-որ խոշոր նախաձեռնությամբ:Ցանկացած քաղաքական հայտարարություն պետք է պարունակի ինչ-որ վառ կերպար, որը արտահայտվում է արդյունավետ արտահայտություններով (մամուլը նախընտրությունը տալիս է աչքի ընկնող երևույթներին): Դա կարող է լի նել ծայրահեղ գնահատականը, ահավոր կանխատեսումը, պարադոքսալ առաջարկությունը: Դրա հետ մեկտեղ պարտադիր չէ, որ իրական լինի կամ նոր կարևոր գաղափար կրի:Ինչպե՞ս դառնալ քաղաքական գործիչ առանց ընտրություններում հաղթելու Եթե երկրում առկա է քաղաքականության զարգացած ինդուստրիա, ապա ընտրական պաշտոնների թեկնածուները հաճախ միայն քող են պրոֆեսիոնալ քաղաքական դերակատարների կուլիսային հրամանների համար: Հզոր նախագահները, ովքեր ամբողջական ազգերի են թելադրում, իրականում հանդիսանում են իրեն այդ պաշտոնի համար «աճեցրած» մարդկանցից խիստ կախված և ստիպված են նրանց տրամադրել կարևորագույն պաշտոններ և սկզբունքորեն «բարձրաձայնել» նրանց քաղաքականությունը:Եթե ընտրված գործիչը վիճում է իր ետևում կանգնած մարդկանց հետ, ապա նա կարող է բազում անախորժություններ ունենալ` իր կատարած մեղքերի բացահայտում, ենթակաների սաբոտաժ, ծայրահեղ դեպքում նաև ողբերգական դեպքեր, ինչպես ինքնաթիռի կործանումը:Ընտրված գործիչը պետք է հոգ տանի իր իմիջի մասին` մշակի վարքի և հռետորական ունակությունները, ապրի մամուլի ուշադրության կենտրոնում, միշտ հաճո լինի հասարակությանը: Նրա գաղտնի «օգնականները» ազատ են այդ ամենից: Նրանք կարող են կենտրոնանալ անդրկուլիսային քաղաքական տեխնոլոգիաների և ծառայողական դիրքի չարաշահման վրա: Ընտրովի գործի մոտ, ի համեմատություն նրանց, այլ գործառույթներ, այլ հնարավորություններ ու ունակություններ են: Նրան են բաժին հասնում փառքն ու աքացին, իսկ նրա «տերերին» որոշում ընդունելու ուրախությունը, գաղտնիքների ու բավական մեծ նյութական բարիքների տիրապետումը:Ինչպե՞ս լինել անդրկուլիսյան քաղաքական գործիչ
Եթե դուք այնքան էլ չեք նայվում հեռուստաէկրանին կամ քաղաքական տիպակավորումից հեռու եք ուզում մնալ, սակայն սուր միտք և ուժեղ ձգտում ունեք դեպի քաղաքականություն, ընտրեք անդրկուլիսային գործչի ուղին: Կարիերայի գագաթնակետին դուք կղեկավարեք ինչ-որ կարևոր կառույց, ասենք հակահետախուզության ծառայությունը, կամ կղեկավարեք նախագահի քարտուղարությունը, կամ էլ պարզապես խորհրդական կլինեք: Դուք կլինեք այն մարդկանցից, ում մասին թերթի լրագրողը նշում է «և այլ պաշտոնական անձինք» արտահայտությամբ, կմտնեք պետության առաջին հարյուրյակի մեջ, իսկ Ձեր պաշտոնաթողությունից հետո որոշ մեծ ընկերություններ կձգտեն Ձեզ ընդգրկել իրենց տնօրենների խորհրդի մեջ: Ինքնասիրության և գրպանի համար դա բավական է:Այս ճանապարհով գնալու համար, նախևառաջ հարկավոր է հիմնավորապես մտնել առաջին չլինելու դերի մեջ: Առաջնորդության թեկնածուները սուր տհաճություն են ձգում միմյանց նկատմամբ: Հստակ հասկացրեք նրանք, որ դուք մրցակից չեք, այլ հավերժ օգնական և ղեկավարը կսկսի Ձեզ հատուկ ձևով գնահատել, իսկ դուք կսկսեք կամաց-կամաց մանիպուլյացիայի ենթարկել նրան:Այդ ուղղությամբ զարգանալու համար հարկավոր է լավ յուրացնել քաղաքականության հետ առնչություն ունեցող ինչ-որ բնագավառ.- Քաղաքագիտություն- Քաղաքական տնտեսություն- Պետական իրավունք- Միջազգային իրավունք- Սոցիոլոգիա- Արտաքին առևտուր- Ֆինանսներ- Զինվորական գործ: Ձեռք բերեք մեկ-երկու նեղ քաղաքական մասնագիտություններ` թռուցիկներ գրելու, հանրահավաքներ կազմակերպելու, քաղաքական ծրագիր կազմելու, մամուլի, պաշտոնյաների, ձեռներեցների, տնտեսագետների, զինվորականների, ուսանողների և այլ ազդեցիկ խմբերի հետ կապերը ապահովելու մասնագիտացումներ:Մտեք քաղաքական դերակատարների «օթյակի» մեջ. ծանոթացեք տարբեր կուսակցությունների, խմբերի անդրկուլիսային գործիչների հետ և միավորվեք ինչ-որ խմբի կամ քաղաքականությանը սպասարկող ընկերության: Առաջին մի քանի կապերի համար լավ առիթ է Ձեր ինքնատիպ հոդվածը քաղաքական կամ տնտեսական թեմայով: Կարևոր է մտնել զարգանալու տեղ ունեցող քաղաքական կլան: Քաղաքական կարիերիստները վեր են բարձրանում կլաններով: Գործառնական տեսանկյունից ամբողջական կլանի մեջ առկա է` առաջնորդ (նոմինալ կամ իրական), բանկիրներ, ԶԼՄ-ների տերեր, քաղաքական տեխնոլոգիաների գիտակներ, վերլուծաբաններ, պետության գործունեության տարբեր ոլորտների փորձագետներ, մարտական ուղի անցած անձինք: Եթե քաղաքականապես ակտիվ մարդկանց որոշակի քանակություն տեղ չի գտնում ձևավորված կլաններում, նրանք նոր կլան են ձևավորում:Ինչպե՞ս գրել քաղաքական ծրագիր
Երկրում քաղաքական իրավիճակի վերլուծություն
Յուրաքանչյուրն իր աշխարհայացքն ամենաճշմարիտն ու ամենաբնականն է համարում, ինչն իրականում ամենևին էլ այդպես չէ: Հարկավոր է կազմել երկրի «քաղաքական քարտեզ»` սեղմ փաստաթուղթ, որում ներկայացված է քաղաքական իրավիճակը: Նմանատիպ վկայություններ կարելի է գտնել առկա հրապարակումներից:«Քաղաքական քարտեզի» մեջ հարկավոր է առանձնացնել հետևյալ բաժինները. 1. Հասարակության տրամադրությունը Սա կարելի է դուրս բերել սոցիոլոգիական հարցումներով առանձնացված տվյալլներով: Այս դեպքում կարելի է օգտվել և առկա հարցումներից, և իրականացնել սեփական հարցումը, իհարկե հարկավոր է հաշվի առնել, որ առկա հարցումների տվյալները առավելապես ծառայում են պրոպագանդայի համար, իսկ ռեալ սոցիոլոգիական հարցումների տվյալները սովորաբար պատվիրատուն չի ցանկանա հրապարակել:Տվյալները մոտավորապես պետք է պարունակեն.Ինչն է անհանգստացնում նախևառաջ – հանցագործությունը, բնակարանային ապահովությունը, կենսամակարդակը, թմրամոլությունը, մարմնավաճառությունը, կոռուպցիան, դրամի արժեզրկումը, աշխատանքի բացակայությունը և այլն:Ինչպիսի գործողությունն են ընդունելի – սեփականաշնորհումը, ազգայնականացնումը, արտասահման մեկնելու պայմանների հեշտացումը կամ դժվարացումը և այլն:Հասարակական կարգի ինչպիսի սկզբունքներն են ընդունելի – կամավոր զինվորական ծառայությունը, անվճար բարձրագույն կրթությունը, անվճար բժշկական սպասարկումը և այլն:Ինչպես են գնահատում պաշտոնյաների և պաշտոնական կառույցների գործունեությունը – նախագահի, կառավարության, վարչապետի, խորհրդարանի, խորհրդարանի խոսնակի, ԱԳՆ-ի և այլն:Ում է պատկանում իշխանությունը երկրում – նախագահին, խորհրդարանին, վարչապետին, գործարարներին, ժողովրդին, օտարերկրացիներին, հանցագործ խմբերին և այլն:Իշխանությունն ում շահերն են պաշտպանում – ժողովրդի, հանցավոր խմբերի, գործարարների, բյուրոկրատիայի և այլն:Թեկնածուի ինչպիսի որակներն են նախևառաջ հաշվի առնում – նախկին գործունեությունը, ծրագիրը, կուսակցական պատկանելությունը, բարոյական որակները, տարիքը, ընտանեկան կարգավիճակը, սեփականությունը, օրենքների նկատմամբ վերաբերմունքը և այլն:Որ որակներն են գնահատվում պետական գործիչի մեջ – արդարությունը, արժանապատվությունը, աշխատասիրությունը, պարտքի զգացումը, արհեստավարժությունը, նախաձեռնության հատկությունը, համեստությունը և այլն:Որ որակներն են կարևոր հասարակության համար – քաղաքական ազատությունը, քաղաքացիների անձնական անվտանգությունը, աշխատանքի իրավունքի երաշխավորությունը, սպառման բարձր մակարդակը, շրջակա միջավայրի մաքրությունը, հարստության չափազանց անհավասար բաշխվածությունը և այլն: Որ կուսակցություններին են վստահում – լիբերալ, կոմունիստական, ազգայնական, էկոլոգիական և այլն:Որ գործիչներին են վստահում – նախագահին, վարչապետին, խորհրդարանի խոսնակին, ԱԳՆ-ին, ՆԳՆ-ին, ՊՆ-ին, ընդդիմության ինչ-որ ղեկավարի, ինչ-որ հայտնի հեռուստահաղորդավարի և այլն:Ում են քվեարկելու – ընդդիմադիր կուսակցության թեկնածուի, պետության գլխի աջակցությունը ստացած թեկնածուի, անկախ թեկնածուի, բոլոր թեկնածուներին դեմ և այլն:
Նշված ցանկն առավել օգտակար է, եթե կազմվեն ոչ թե ողջ բնակչության համար, այլ առանձին յուրաքնաչյուր սոցիալական խմբերի, որոնք ներկայացնում են աշխատավորների, ձեռներեցների, ինտելիգենցիայի, ծառայողների, գյուղացիների, ուսանողների, զինվորականների, խոշոր քաղաքների բնակիչների և այլոց շահերը:Հարկավոր է նաև պարզել, թե ընտրություններով բնակչության որ հատվածն է հետաքրքրված և որքանով են իրենց նախասիրությունները ամուր: 2. Կուսակցությունները և այլ քաղաքական ու կիսաքաղաքական կազմակերպությունները: Յուրաքանչյուր կազմակերպության համար հարկավոր է ճշտել.ԱռաջնորդինՀասցեն, կոնտակտային հեռախոսահամարները,Տպագիր հրատարակությունները,Ծրագիրը, քաղաքական ոճը,Սոցիալական խումբը, որի վրա կազմակերպությունը հիմնվում է,Ֆինանսավորման աղբյուրները:
3. Կազմակերպությունների դաշինքները:
Դրանց համար հարկավոր է ճշտել.Նշանակությունը (նպատակը),Առաջնորդող կազմակերպությունը,Դաշինքի մեջ առկա կազմակերպությունների միջև համաձայնության էությունը,Դաշինքի կարգավիճակը:
4. Կուսակցությունների ծրագրերի համեմատական աղյուսակը:
Խնդիրը | Լիբերալ | Կոմունիստ | Ազգայնական | … | Հողերի վաճառք | | | | | Սեփականաշնորհում | | | | | և այլն | | | | |
Տարբեր միջոցառումներին կուսակցությունների ցուցաբերած կշիռը կարելի է գնահատել հետևյալ գնահատականներով.3 | «ամենակարևոր խնդիրը» | 2 | «կարևորագույն նպատակների թվում» | 1 | «անհրաժեշտ» | 0 | «նշանակություն չունեցող» | -1 | «ոչ անհրաժեշտ» | -2 | «չափազանց վտանգավոր» | -3 | «ամենավտանգավորը» |
Երբեմն դժվար է լինում տարբեր կուսակցությունների ծրագրային դրույթները ընդհանուր արժեքով ներկայացնել: Այդ դեպքում ավելի տեղին է առանձնացնել ոչ թե խնդիրները, այլ թեմաները, դրանց վերաբերյալ վերցնել տարբեր ծրագրերից հատվածներ և իրար կողք տեղադրել: Կուսակցության առաջխաղացման համեմատական աղյուսակը կարելի է ներկայացնել խորհրդարանում հնարավոր տեղեր գրավելու տոկոսայնությամբ:Առաջխաղացման գնահատման ժամանակ հարկավոր է հաշվի առնել.Թվաքանակը,Առաջնորդների որակները,«Սոցիալական հենքի» որակները (ազդեցիկությունը, համերաշխությունը և այլն),Հովանավորների հնարավորությունները,Օգտագործվող քաղաքական տեխնոլոգիաների արդյունավետությունը:
5. Առաջնորդները Քաղաքական «աստղերը» պարտադիր չէ, որ ինչ-որ կուսակցության անդամ լինեն: Իսկ մյուս կողմից մեկ կուսակցության մեջ կարող են լինել հոսանքներ, որոնք ունեն սեփական առաջնորդները: Տարբեր առաջնորդների հնարավորությունները հասկանալու համար էական են հետևյալ բնութագրիչները. Տարիքը | Թուլությունները | Հերոսություններն ու մեղսագործությունները | Առողջությունը | Կրթությունը | Հռետորական ունակությունները | Արտաքինը | Պաշտոնը | Կենսագրական հաջողությունները | Բնավորությունը | Ընտանեկան վիճակը | Արտահայտությունները (ասված խոսքերը) | Հոգեվիճակը | Տպագիր գործերը | Ընկերներն ու բարեկամները: |
Առաջնորդների շարքում պետք է առանձնացնել`Էքստրեմիստներ և չափավորներԽիզախներ և վախկոտներԱզնիվ և ոչ ազնիվ մարդիկԻնչ-որ փաստարկներով սեփական դիրքորոշումը փոխող մարդիկ և «հաստակողեր»Ինքնուրույն անձինք և մանիպուլյացվող անձինք:
6. Զանգվածային լրատվամիջոցները:
Յուրաքանչյուրից հավաքագրում են հետևյալ ինֆորմացիան.Հասցեն, հեռախոսահամարները,Տպաքանակը (լսարանի թվաքանակը),Ընթերցողների (լսարանի) տիպը,Գլխավոր խմբագիրը,Աշխատացնողները,Քաղաքական ուղղվածությունը,Քաղաքական բաժնի առաջատար աշխատակիցները:
7. Նախընտրական քարոզարշավի հավանական միջոցները:
Հայրենական և արտասահմանյան հարուստներ անձինք, բանկեր, հիմնադրամներ, ընկերություներ, ասոցիացիաներ: Արտասահմանյան հովանավորները կարող են անուղղակիորեն օգնություն ցուցաբերել` կազմակերպելով սինեկուրա, շահավետ արտասահմանյան արցելություն և այլն:Ընտրությունների արդյունքները հեշտ է կանխատեսել. դրա համար հարկավոր է ընդամենը մարդկանց մեջ հարցում անցկացնել, թե արդյոք ընտրություններին մասնակցելու են և գնալու դեպքում ում են քվեարկելու: Սոցիոլոգիան ընտրությունների ժամանակ հարկավոր է այլ բանի համար, որպեսզի հասկանաս պատճառը, որ թեկնածուներից մեկը ավելի հեղինակավոր է դառնում, իսկ մյուսը ոչ և կանխատեսես, թե թեկնածուի համար ինչպիսի պրոպագանդան տեղին կլինի:
* * *
Քաղաքական իրավիճակի ուսումնասիրման համար կարելի է նաև օգտագործել մասնագիտական գնահատման մեթոդը` դուրս բերել մեկ տասնյակ ֆլյագեր - գործիչներ և հետևել, թե ինչպես են կողմնորոշվում: Ֆլյագերներ են լինում այն մարդկանց թվում, ովքեր «իրենք են իրենց կերտում»: Նրանց հարկավոր է տարբերել սահմանափակվածներից, ովքեր պահպանում են իրենց հպատակությունը իրադարձությունների ցանկացած փոփոխության դեպքում:
Քաղաքական բանաձև
«Քաղաքական քարտեզի» հիմքով հարկավոր է կազմել «քաղաքական բանաձևը», որը կբավարարի և զանգվածներին և տարբեր «ուժերին» (այդ թվում արտասահմանյան) և դրանից բացի բարոյականորեն ընդունելի կլինի: Եթե բանաձև չգտնվի, գործի անցնելու իմաստ չկա:Բանաձևի բաղադրամասերն են.Կարևորագույն հասարակական խնդիրները,Այդ խնդիրների առաջացման մեղավորները (քավության նոխազները),Խնդիրներին առաջարկվող լուծումները,Առաջարկվող լուծումների իրագործման մեթոդները,«Շարժիչ ուժերը» (սոցիալական խմբերը, ում վրա կարելի է հիմնվել),Սուբյեկտները, որոնք կարող են ֆինանսական աջակցություն ցուցաբերել,Հնարավոր «արբանյակները» (կրտսեր գործընկերները):
Խնդիրների լուծումները պետք է ունենան ցուցակի տեսք, որը պարունակում է 5-10 կոնկրետ ճչացող թեզիսներ: Դրանք կարող են խմբավորվել իրագործման փուլերով:Բանաձևի հիմքով մշակվում են կարգախոսները և քաղաքական ծրագիրը:
* * *
Պրոպագանդային արշավի համար կարող է ընտրել թշնամի` մեկը կամ ինչ-որ բան, որ համաժողովրդական դժբախտությունների հիմնական պատճառն է: Քանի որ հաճախ վտանգավոր է իրական թշնամուն ներկայացնել կամ կարող է օրենքով արգելված լինել, ապա հարկավոր է կամ ակնարկն… Продолжение »
|
|